ROCK VANGUARD
Autors: Miguel González Casquel (guions) i Antonio Guerrero (dibuixos)
Lloc i data d'aparició: Quadernd d'Editorial Rollan , 1958 .
 

ROCK VANGUARD hauria pogut ser una més de les moltes sèries inspirades en el FLASH GORODN d'Alex Raymond i passar sense pena ni glòria. Mereix, però, un tracte especial per la originalitat de les situacions que planteja i la imaginativa manera de resoldre-les. Els autors s'esforçaren per construir un univers, en el qual cada detall té la seva importància narrativa, i una societat estructurada en classes socials amb una arquitectura i un urbanisme individualitzats pes cadascuna. La influència de l'Espanya profunda es deixa notar per la presència de diverses manifestacions religioses o d'altres a mig camí entre la religió i la superstició que no s'acostumen a veure massa en el còmic: enterraments i funerals, la màgia casolana, el perdó a l'enemic vençut... Igual que en el referent citat al començament la història comença quan Rock Vanguard deixa, accidentalment, el planeta Terra a bord d'una nau espacial en la què viatgen també el professor Wander, la seva bonica filla Ana i el capità Carter. A l'arribà al planeta Hortao troben una societat regida per un poderós emperador, Serklo el cruel, que té dominats la resta de regnes que l'envolten: el del Homes Àguila, el de Grecca, el de les Set Illes, el país d'Amura i el país de l'Estepa Gelada. Perquè no quedi cap dubte sobre la font d'inspiració no falta ni tant sols una Gran Justa d'estil medieval que enfrontarà a prínceps i guerrers i que serà, inexorablement guanyat pel foraster procedent de la Terra. Els autors, ves a saber per quins motius, s'aparten de l'original amb la creació d'una comunitat de Savis Custodis, probablement inspirada en la recentment creada ONU, amb la finalitat de dirimir de manera pacífica entre els diferents reis i l'emperador. Disposen per poder-ho fer d'un poder tant gran que els permet respondre amb una amenaça de destrucció immediata qualsevol intent de rebel·lia per part de l'emperador encara que això suposi l'aniquilació de tots els seus súbdits. Això però no impedeix que aquell segueixi cometent tota mena d'abusos i malifetes que, en definitiva, són els que donen atractiu a la narració.

El món del còmic
Toni Segarra